Nový Průvodce SEO pro začátečníky
Google vydal nového Průvodce SEO pro začátečníky [SEO Starter Guide], který je oproti původnímu znění o 53 % kratší. Poprvé byl vydán v roce 2008 a od té doby byl několikrát aktualizován.
„Přepracovali jsme SEO Starter Guide, aby lépe odpovídal svému názvu a byl (uhodli jste) pro začátečníky.“ Zdroj: Lizzi Sassman, Gary Illyes, „The SEO Starter Guide got a makeover". Publikováno: 2. 2. 2024.
Tento průvodce není primárně určen pro SEO profesionály, ale pro majitele webů a tvůrce obsahu, kteří se chtějí dozvědět, jak zlepšit zobrazování svého obsahu ve výsledcích vyhledávání.
Věci, na které byste se NEměli zaměřovat
Tato sekce je tu kvůli nováčkům v SEO, aby neplýtvali své úsilí nad věcmi, které nejsou pro tuto oblast podstatné.
- Google nepoužívá „meta tag keywords. Bylo to sice už řečeno mnohokrát, ale některé představy o SEO, jak se zdá, mají tuhý kořínek.
- PageRank, který se týká odkazů, je jen jedním z hodnotících signálů.
- Za duplicitní obsah nehrozí penalizace. Pokud máte nějaký obsah, který je přístupný pod více adresami URL, je to v pořádku; netrapte se tím. Je to sice neefektivní, ale není to nic, co by způsobilo ruční zásah. Něco jiného je kopírování cizího obsahu.
- Není třeba dávat klíčové slovo do názvu domény. Při výběru názvu svého webu se řiďte tím, co je pro vaši firmu nejlepší. Uživatelé budou tento název používat k tomu, aby vás našli, proto doporučujeme dodržovat doporučené marketingové postupy. Na řazení výsledků vyhledávání nemají klíčová slova v názvu domény takřka žádný vliv (...).
- Na délce obsahu nezáleží.
- Kritéria E-E-A-T (Experience - Expertise - Authoritativeness - Trustworthiness = Zkušenost -Odbornost - Autorita - Důvěryhodnost) nejsou hodnotícím faktorem.
- Nesprávná hierarchie nadpisů není pro Google problém.
Základy Vyhledávání a SEO
V úvodu přepracovaného Průvodce SEO (SEO Starter Guide) je nejprve zmíněn dokument Základy Vyhledávání [Search Essentials]. Tento dokument nám říká, co je třeba udělat pro to, aby se web mohl zobrazovat na Googlu. A teprve dalším krokem je řešení SEO na webu
V nové verzi SEO Starter Guide byl odstraněn slovníček pojmů, sekce o strukturovaných datech, mobilní přístupnosti a analýze výkonu webu. Rozšířen byl text o duplicitním obsahu na webu a přidán krátký text o optimalizaci videí.
Krátká citace z dokumentu Průvodce SEO pro začátečníky
„Dokument Search Essentials popisuje nejdůležitější věci, díky nimž se váš web může zobrazovat ve vyhledávači Google. Ačkoli neexistuje žádná záruka, že bude konkrétní web zahrnut do indexu Google, u webů, které dodržují Search Essentials, je veliká pravděpodobnost, že se budou ve výsledcích vyhledávání na Googlu zobrazovat. V SEO jde o to, abyste udělali další krok a pracovali na vylepšení zobrazování vašeho webu ve Vyhledávání. Tento průvodce vás provede některými nejběžnějšími a nejúčinnějšími vylepšeními, která můžete na svém webu udělat.“
Zdroj: Google Search Central: „Search Engine Optimization (SEO) Starter Guide“.
Konkrétní doporučení od Googlu uvedená v Průvodci
1. Pomozte Googlu najít váš obsah.
Zkontrolujte, zda Google vidí vaši stránku stejně jako uživatelé.
2. Struktura webu
- Drobečková navigace
- Seskupení tematicky podobných stránek do adresářů
- Omezte duplicitní obsah
3. Vytvářejte pro svůj web zajímavý a užitečný obsah.
- Zjistěte, jaké dotazy používají při vyhledávání vaši uživatelé.
- Vyhněte se rušivým reklamám.
- Dbejte na to, aby váš obsah byl dobře napsaný, srozumitelný a nebyly v něm pravopisné a gramatické chyby.
- Dlouhý obsah rozdělte do odstavců a oddílů a opatřete jej nadpisy, které uživatelům usnadní orientaci na vašich stránkách.
- Obsah si vytvářejte sami na základě toho, co o daném tématu víte. Neopakujte jen to, co už publikovali jiní.
- Odkazujte na relevantní zdroje.
4. Přidejte na svůj web obrázky a optimalizujte je.
5. Optimalizujte svá videa.
6. Dejte o svém webu vědět ostatním. Efektivní propagace vašeho nového obsahu povede k jeho rychlejšímu objevení zájemci o stejné téma a také vyhledávači.
Můžete toho dosáhnout mnoha způsoby:
- Propagace na sociálních sítích
- Zapojení komunity
- Reklama (offline i online)
- Ústní šíření vašeho obsahu a další metody