Jedním z důležitých prvků webu je „webdesign“ neboli grafika. Je to první věc, kterou podvědomě vnímáme.
Ale ani sebelepší webová grafika vás nezachrání a návštěvník stránku opustí, pokud máte nedostatečnou nebo dokonce špatnou webovou navigaci a nezajímavý obsah.
Design stránek by měl být v souladu s nabízeným produktem nebo službou, a měl by tomu být přizpůsoben. Důvěru si těžko získá například web věnovaný zdravé výživě v červeném provedení, nebo firma, která nabízí bankovní služby a její webové stránky jsou laděné v černé barvě. Ať chcete nebo ne, barvy k nám promlouvají a ovlivňují nás a naše jednání. Pamatujte na to, až se budete dohadovat se svým grafikem.
Jaké cílové skupině jsou stránky určeny?
Co bude obsahem webu?
Jakému účelu bude web sloužit?
Zvolené barvy neodpovídají nabízené komoditě, službám, produktům a nekorespondují s celkovým obsahem webu. Každý člověk má své oblíbené barvy, ale zde platí pravidlo, že ne každou barvu je vhodné použít.
Barvy korespondují s nabízenými službami, komoditou nebo produktem.
Grafické zpracování neodpovídá nabízené službě nebo produktu a nekoresponduje s cílovou skupinou. Obsah webu tak nepůsobí důvěryhodně.
Grafika odpovídá cílové skupině a obsahu webu.
Nesprávná webová navigace – prvky webové navigace jsou chaoticky rozmístěné, je jich příliš velké množství na jedné stránce a návštěvníka spíše dezorientují.
Navigační prvky jsou přehledně rozmístěné a nedezorientují návštěvníka.