O webovém obsahu z hlediska jazykového a textového (2. část)
Základem úspěšného webu je spojení tří důležitých prvků: obsahu, designu a použitelnosti. Velmi zjednodušeně řečeno, záleží na tom, co váš obsah sděluje, jaký je jeho vzhled a jak snadno se v něm uživatel orientuje. (Viz Jon Wuebben, Content Is Currency: Developing Powerful Content for Web and Mobile, Nicholas Brealey Publishing, Boston 2011.)
Podle marketéra Jarroda Galma („The ABCs of Content Marketing“) tvoří podstatu obsahového marketingu:
- působivý obsah (A = Awesome Content);
- stručnost (B = Brevity);
- konzistentnost (C = Consistency).
Co charakterizuje dobrý obsah?
Je dobré mít stále na paměti, co uvádí Google ve svých Pokynech pro webmastery:
"Zamyslete se, co dělá vaše webové stránky jedinečnými, hodnotnými a poutavými. Snažte se, aby vaše stránky oproti ostatním stránkám v oboru vynikaly."
(Jazyková poznámka: Podle mě by zde však mělo být: "Zamyslete se nad tím, co udělá vaše webové stránky jedinečnými, hodnotnými a poutavými.")
Základní principy
- Dobrý obsah adekvátním způsobem odráží vaše marketingové záměry a cíle a zároveň uspokojuje uživatelovy požadavky a jeho očekávání.
- Dobrý obsah je přínosný a užitečný. Je určen jasný a konkrétní cíl pro jednotlivé části obsahu.
- Dobrý obsah je jasný a srozumitelný. Používá jazyk, kterému ostatní rozumějí. Je přehledně uspořádán a strukturován.
- Dobrý obsah je konzistentní. vyznačuje se jednotným stylem.
- Dobrý obsah je stručný a výstižný. Není v něm žádný přebytečný text.
- Dobrý obsah vyžaduje soustavnou péči a podporu.
(Viz Erin Kissane, The Elements of Content Strategy, A Book Apart, New York 2011, s. 4-13.)